søndag den 11. oktober 2015

Mig som netværker



Netværker-identiteten skal undersøges. Det skal ske i lyset af "the double sense of network: Being networked with other people", "being networked electronically" og afprøve hvordan denne dobbelte position er med til at fremme forbindelser: "between one learner and other learners; between learners and tutors: between a learning community and its learning resources (Banks, Goodyear, Hodgson & McConell", 2003 - her citeret efter Birch Andreasen og Lerche Nielsen, 2013).

Netværkssproget er her sprog i bred semiotisk forstand. Forskellige modaliteter indgår alle med hver deres lag af betydning. Mine farver, former typografivalg semantiske valg bidrager alle til betydningsproduktion og identitet på bloggen.

Med min baggrund i litteraturstudier er det også dér, jeg kan hente en forståelsesramme undervejs i min egen læreproces. I den lille bog LITTERATUR fra serien TÆNKEPAUSER gentager Dan Ringgaard den basale, men højaktuelle indsigt:





"Man opdager, at sagen, det, man troede man talte om, ikke uden videre findes uden for sproget, men at sproget tværtimod lader til at skabe den. At sige noget andet er ikke bare at sige det på en anden måde, det er også at forandre det, man taler om."


Du kan læse Litteratur her:
http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/773D217A-64DD-4EDB-93F4-4C513F1832D2/6030879/Ebog_om_litteratur.pdf


Ingen kommentarer:

Send en kommentar